Birdh stärker sitt digitala erbjudande

Birdh välkomnar Victor Olsson, content manager, som senast kommer från uppdrag åt Swedish Content Agencies och N365.

Efter att ha rekryterat Sonja Björk Ebert som strategi- och konceptchef och Lovisa Olai som content manager i våras kommer nu ytterligare ett tillskott till byrån. Victor Olsson ansluter, även han som content manager.

– Victor kommer in med en bred förståelse för innehållsmarknadsföring, han tänker smart kring strategier och har talang för hantverket. Vi är superglada att ha honom hos oss, säger Johan Abrahamsson, vd på Birdh.

Victor Olsson är nyexaminerad webbkommunikatör från Medieinstitutet men har redan hunnit skaffa sig erfarenheter av såväl produktion som strategi inom content marketing. Senast kommer han från att ha jobbat med digital distribution för N365 och ett uppdrag som content manager för branschorganisation Swedish Content Agencies.

– Det känns skönt att ha ett kontor att gå till igen efter ett par månaders hemmajobb, speciellt när man kommer till ett så tajt gäng som här på Birdh. Nu ser jag fram emot att sätta tänderna i byråns alla spännande uppdrag, säger Victor Olsson.

Birdh