Hur skapar man engagemang, know how och trygghet på jobbet i en spridd organisation? Birdh hjälper Food Folk hitta rätt ton i kommunikationen med medarbetarna på McDonald's restauranger.
Under många år har Birdh arbetat tätt tillsammans med Food Folk, licensenägare för McDonald’s i Norden, med att driva och utveckla den interna kommunikationen inom organisationen – från högsta ledning och franchisetagare till alla medarbetare på restaurang.
McDonald's befinner sig i ständig utveckling, det interna kommunikationsbehovet är omfattande och ställer höga krav på samordning, anpassning och distribution utifrån mottagarnas olika förutsättningar. Vitt skilda målgrupper skapar utmaningar i att driva gemensamma mål och sprida en enhetlig tonalitet.
Birdhs uppdrag är att vara en närvarande och proaktiv fullservicepartner inom internkommunikationen – rent konkret betyder det att vi jobbar nära inhouseavdelningar och producerar ett brett spektrum av innehåll – digital, print, rörligt – från ax till limpa.
Tillsammans med Food Folks team driver och producerar vi löpande innehåll till Food Folks olika interna kanaler. Vi agerar strategiskt bollplank och kreativt stöd till interna arbetsgrupper.
Ett mångfacetterat contentuppdrag där vi löser allt från det snabba informationsflödet till långsiktiga strategier och komplexa kommunikationsutmaningar – som webb-tv-produktioner, introduktion för nyanställda, utbildningar, nyhetsbrev, printproduktioner och digitala kickoffer.
"Ert engagemang för oss är otroligt viktigt för oss. Ni har hög leveranssäkerhet, är innovativa och lösningsorienterade. Och dessutom mycket trevliga att jobba tillsammans med."
Sara Strandberg, Food Folk Sverige
VILL DU VETA MER?
henrik@birdh.se 0736541980Vill du veta mer om hur vi jobbar med Food Folk och skapar framgångsrik internkommunikation – hör av dig till Henrik.